Recóndito

We start from the interest in a place of great presence in the Bogota imaginary, a remote place that is part of the historic center, hidden from most citizens, who only imagine it and comment in the distance, where today few are those who venture to go and navigate deep in their tracks and their stories. He state of those constructions that are still standing, suggest a narrative, this one it tells us about a transformation of the urban space, of a historical deterioration and of an architectural amalgam that corresponds to times and events. After touring the sector for several days, we made a selection of these structures according to its continuity in time, emphasizing its colonial and republican beginnings to then become a mixture and finally give way to the contemporary.

We use photography as the language of uncertainty, to invite the viewer to question and reinvent the proceeding of these constructions and their value architectural, through the assembly you get to the essence of the structural, although minimal elements that allude to that discordant and chaotic place last. The environment of these buildings was replaced by one dreamy and floating, to emphasize our vision of the Bronx as isolated and unreal.

Technical Info: Series of 10 photographs, 50×50 cm with frame. 100% cotton paper.

Collective 11 mm: Juan David Malagón and zAck LeBeau.

Recóndito (ES)

Partimos del interés por un lugar de gran presencia en el imaginario bogotano, un lugar remoto que es parte del centro histórico, oculto para la mayoría de los ciudadanos, que solo lo imaginan y comentan a lo lejos, donde hoy en día pocos son los que se aventuran a ir y navegar en lo profundo de sus huellas y sus historias. El estado de aquellas construcciones que aún siguen en pie, sugieren una narrativa, ésta nos habla de una transformación del espacio urbano, de un deterioro histórico y de una amalgama arquitectónica que se corresponde a las épocas y los acontecimientos. Tras recorrer por varios días el sector, hicimos una selección de éstas estructuras según su continuidad en el tiempo, enfatizando sus inicios colonial y republicano para luego convertirse en una mixtura y finalmente dar paso a lo contemporáneo.

Usamos la fotografía como lenguaje de lo incierto, para invitar al espectador a cuestionarse y reinventar el proceder de éstas construcciones y su valor arquitectónico, a través del montaje se llega a la esencia de lo estructural, aunque perduran elementos mínimos que aluden a ese lugar discordante y caótico. El entorno de éstas edificaciones fue reemplazado por uno onírico y flotante, para enfatizar nuestra visión del Bronx como aislado e irreal.

Related projects